In petanquehal De Vresseling vond gisteren het zomertornooi van Inter Lommel Petanque plaats. Door de hoge temperaturen werd beslist om het tornooi binnen af te werken. Die keuze zorgde ervoor dat de deelnemers in comfortabelere omstandigheden konden spelen, terwijl buiten de temperaturen stevig opliepen.
In totaal namen achttien doubletten deel aan het recreatieve tornooi. De spelers kwamen uit Lommel en verschillende andere Limburgse gemeenten om samen een sportieve en gezellige petanquedag te beleven.
Tijdens het tornooi werden vier speelrondes afgewerkt. Na elke ronde werden de winnaars gekoppeld aan andere winnaars en de verliezers aan andere verliezers. Dat zorgde voor evenwichtige wedstrijden en een spannende strijd voor de eindrangschikking.
Na vier rondes bleven Mario Verbeeck en Antoon Louis van PC Boekt als enige duo ongeslagen. Zij mochten dan ook de eerste prijs in ontvangst nemen. De tweede plaats ging naar Wendy Van Mol en Bart Claes, eveneens van PC Boekt. André Orye en Marco Sorentino van PC Opec vervolledigden het podium op de derde plaats.
Tijdens de middagpauze werden alle deelnemers getrakteerd op een verfrissend waterijsje, wat door de zomerse temperaturen bijzonder gesmaakt werd.
De organisatie van Inter Lommel Petanque blikte tevreden terug op een geslaagde editie. Sportiviteit, vriendschap en plezier stonden de hele dag centraal. Dankzij de mooie opkomst en de gezellige sfeer werd het opnieuw een geslaagd tornooi in De Vresseling.
Reactie plaatsen
Reacties