Van schattige leeuwtjes tot zomerse gezelligheid: Avondmarkt blijft vaste waarde

Gepubliceerd op 22 juni 2026 om 23:40

Met een vers geschminkt leeuwengezicht en een trotse glimlach liep een jong bezoekertje vanavond over de Koning Leopoldlaan. Het was een van de vele vrolijke taferelen op de 35ste Avondmarkt, die opnieuw bewees waarom ze al jaren een vaste afspraak is op de Lommelse zomerkalender. (Foto's Walter Molemans)

De Vriendenkring van de Koning Leopoldlaan tekende ook dit jaar voor de organisatie en kreeg daarbij alle hulp van het mooie zomerweer. Vanaf 17.30 uur stroomde de straat langzaam vol met nieuwsgierige bezoekers die kwamen kuieren, shoppen, iets eten of gewoon genieten van de gezellige sfeer.

Aan keuze was er geen gebrek. Van sappige aardbeien, donkerrode kersen en ander fruit tot snoepgoed, kleding, juwelen, horloges, portemonnees, sokken en originele cadeautjes voor juf of meester: er was voor elk wat wils. Zelfs elektrische auto's maakten deel uit van het gevarieerde aanbod. En heb je al ooit van chocoladewijn (foto 3 onder) gehoord?

Ook de inwendige mens werd niet vergeten. Frietjes, hotdogs, arrosticini en ijsjes vonden gretig aftrek, terwijl bij CD&V de zelfgemaakte sangria voor een zomerse toets zorgde. Bij Move4betterlife konden bezoekers dan weer zelfgebakken wafels kopen en tegelijk een goed doel steunen.

Voor de jongste bezoekers was het grimeerstandje van N-VA zonder twijfel een van de populairste haltes. Heel wat kinderen lieten zich omtoveren tot een stoere leeuw en trokken daarna trots opnieuw de markt op.

Opvallend afwezig was ook dit jaar weer de grote vrachtwagen met planten, die de voorbije edities een vaste blikvanger was. Maar dat kleine gemis kon de sfeer allerminst drukken. Ook deze 35ste Avondmarkt werd weer een warme zomeravond vol ontmoeting, gezelligheid en kleine ontdekkingen.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.