Sportieve start van de eindeschooljaartornooien: eerste graad trapt traditie af

Gepubliceerd op 22 juni 2026 om 22:58

Met het kringtrefbaltornooi voor de leerlingen van het eerste en tweede leerjaar zijn vandaag de traditionele eindeschooljaartornooien voor de Lommelse lagere scholen van start gegaan. Door de zomerse hitte werd het kringtrefbal dit jaar niet buiten op de sportterreinen aan de speeltuin gespeeld, maar in de koele hal van de Soeverein. Naast die wedstrijdjes stond er voor de kinderen nog heel wat op het programma.

In een doorschuifsysteem wisselden de klassen af tussen drie activiteiten. Naast het kringtrefbal konden de leerlingen buiten deelnemen aan een QR-spel, waarbij ze rond de sportvelden op zoek gingen naar QR-codes, opdrachten uitvoerden en letters verzamelden om een geheime boodschap te ontcijferen. Tussendoor was er ook tijd om zich uit te leven in de schaduwrijke speeltuin.

De sportdagen zijn intussen een vaste traditie aan het einde van het schooljaar. Leerlingen uit het gemeentelijk, gemeenschap-, katholiek en buitengewoon lager onderwijs ontmoeten elkaar er voor een dag vol beweging, sportiviteit en fair play. De organisatie is opnieuw in handen van de Lommelse turnleerkrachten, die alles tot in de puntjes voorbereiden.

De sportieve reeks krijgt de komende dagen een vervolg. Morgen staat het trefbaltornooi voor het derde en vierde leerjaar op het programma. Vrijdag nemen de leerlingen van het zesde leerjaar het tegen elkaar op in het netbal en maandag sluiten de vijfdejaars de tornooireeks af met hun netbaldag.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.